Smarte tips

Hvorfor profilreklame?

Det er flere måter å fremme din logo eller budskap til din målgruppe. De mest populære er tv, radio, trykk og internett. Men hvor faller profilartikler inn i markedsmixen? Det er ingen tvil om at profileringsartikler gir økt salg og økt gjenkjennelse av varemerke til en uslåelig pris! I en undersøkelse utført for Svensk Bransjeforening i 2015 stilte hele 30% seg positivetil å motta profilreklame, men kun 11% stilte seg positive til TV-reklame. Ikke bare erfolk positive til å motta slik reklame, men bruksverdien er også høy, noe som betyr gjentatte eksponeringer av din logo/budskap. I samme studie fortalte hele 34 % at de brukte følgende profilprodukter hver dag: penner, krus, t-skjorter, vesker eller paraplyer.Skjermbilde 2018-01-19 kl. 14.00.53

En studie fra BPMA (British Promotional Merchandise Association) hevder at return on investment er langt høyere for profilartikler enn den er på bade radio og reklameskilt og ligger på linje med tvreklame og trykte medier. Grunnen til dette ligger I at profilartikler er langt rimeligere å anskaffe enn andre former for markedsføring, og den gjør ikke et uønsket stort innhugg I ditt reklamebudsjett. Profilreklame oppleves også mindre påtrengende enn annen type reklame og folk tar seg tid til å se på budskapet, i motsetning til for eksempel TV-reklame som de fleste klikker vekk hvis det er mulig.

I en jungel av produkter kan man lett bli overveldet og ende opp med en tilfeldig valgt reklameartikkel for din kampanje. Her bør du ta sikte på noe som er relevant for din forretning. Å finne en reklameartikkel som dine kunder synes er nyttig er veldig viktig.

Det å få noe gratis skaper en viktig positiv relasjon til ditt firma. Hele 85% sier at de har mottatt en profilprodukt, og en av tre sier de er sympatisk til mediet. Profilprodukter er et konkurransedyktig media, som gjør hele 30% mer positive til selskapet / merket som gir disse produktene. Hva er bemerkelsesverdig er at bare 4% anser seg selv å være mer negativ det samme.

E-Handel / nettbutikk hos The Sign On Company AS

Har din klubb, forening eller firma behov for å ha en felles plattform med profilprodukter så er E-handel / nettbutikk løsningen.

I 2015 passerte nordmenns netthandel av varer og tjenester hele 70 mrd. kroner fordelt på 54,5 millioner handler. Av den totale omsetningen sto tjenester for majoriteten av netthandelen med 52,2 prosent, mens varer sto for 43,3 prosent.

Sammen kartlegger vi dine behov og ambisjoner. Deretter skreddersyr vi den rette butikkløsningen for deg.

http://www.signon.no/testbutikk/

Finansiering av klubbens drift

Generelt er det ikke enkelt å drive idrettslag og foreninger med de inntektene som historisk er tilgjengelig (kontingenter, loddsalg, kakesalg o.l).

Les videre

88 % vet hvem de har fått et profileringsprodukt av !!

Nesten alle som har fått et profilprodukt husker avsenderen. Samtidig har mange problemer med å huske en annonse de så i avisen i dag tidlig.